עיינות רקת בכנרת

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
מערב הכנרת
חוף גרין
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
לא זמין

טיול מתל רקת הנישא מעל הכנרת אל עיינות רקת שלמרגלותיו, שלל בריכות טבעיות קסומות הנושקת לכנרת. מסלול מעגלי בן 3 ק"מ. לחילופין ניתן לבקר בעיינות רקת בלבד, מעברו המזרחי של כביש 90.

ארבעה מעיינות נובעים על שפת הכנרת, למרגלות תל רקת. בקרקעית הכנרת נובעים עוד שישה מעיינות. הנביעות יוצרות פלגי מים קטנים שבדרכם, רגע לפני שהם זורמים לכנרת, ממלאים בריכות עגולות ורדודות.

איך מגיעים?
יוצאים צפונה מהעיר טבריה, על כביש 90 לכיוון מגדל. עוברים את חוף דקל, וכ400 מטרים אחריו חונים ברחבת עפר בימין הכביש, ליד חוף גרין ביץ'. ניתן לראות את מתחם ימק"א בהמשך הכביש.

תל רקת

חוצים בזהירות רבה את כביש 90 לצידו המערבי, ועולים בשביל לתל רקת.
על פסגת התל נפגוש בעץ חרוב בודד. מכאן ניתן להשקיף בתצפית מדהימה על הכנרת כולה.
מהתל נרד צפונה בשביל המוביל לנחל רקת ולכיוון הכנרת.

בריכות עין רקת

חוצים שוב את כביש 90, ומגיעים לשער ברזל. נעבור דרכו ונמשיך בשביל היורד בין עצי הפרדס, על גדת נחל רקת. ניפגש עם שביל סובב כנרת המסומן סגול-כחול-לבן ונתקדם איתו דרומה (כיוון טבריה).
בדרך נגיע לשתי בריכות ההרמה של עינות רקת, אותן ממלאים מעיינות חמים הנובעים בקרקעית הבריכות הבנויות. המים נעימים וצלולים מאוד. עומקם כ30-40 ס"מ. יש שפע של צל ומקום לישיבה מחוץ למים ובתוכם.
כאן נמצאה כתובת עתיקה המנציחה תורמים שתרמו לבית כנסת בעיר חמת הקדומה.
המסלול ממשיך במקביל למנזר רוסי ואכסניית ימק"א, ולאורכו נפגוש בנביעות נוספות, ועוד כעשר בריכות קטנות וחמודות, ביניהן מפכפכים מפלונים קטנים.
נמשיך במסלול ונעבור את בשלושת חופי הכנרת - חוף ימק"'א, חוף בורה בורה וחוף גרין ביץ'. מכאן נחזור חזרה לחנייה ולסיום המסלול.

עיינות רקת בכנרת
דרוגים ומקומות קרובים