עין דני- עין בובין בדולב

תיאום בטחוני
טלפון:
02-9977197

בגיא יפהפה עמוס בוסתני פרי וגפנים, בין מערות קסומות וטרסות פורחות נובע מעיין שופע.

המעיין עין בובין - עין דני

מי המעיין הצלולים עוברים דרך נקבת אבן וממלאים בריכת שחייה ענקית באורך 14 מטרים וברוחב 10 מטרים. עומקה מעל ל2.5 מטרים, ולעיתים המפלס יורד בכמטר עקב שאיבת מים להשקיית השדה הסמוך.

את הבריכה חוצה לשתיים חומת אבן קטנה, שנבלעת במים כשהמעיין מלא. מכאן שמו של המעיין – עין בובין, שפירושו "המעיין המחולק". מי הבריכה קרירים וצלולים.

המעיין נובע בשמורת הטבע נחל דולב שלמרגלות היישוב דולב, רק 20 דקות נסיעה ממודיעין. האזור שגשג בתקופה החשמונאית ויש בו שרידים מרהיבים של דרך רומית עתיקה, אמת מים וטחנת קמח מפוארת.

בסביבה מערכת של מעיינות צלולים, עץ הקטלב הגדול ביותר בארץ, ועצי דולב עתיקים.

בקרבת הבריכה מדרגות סלע ובוסתן פורח, והצל בשפע. ניתן לערוך פיקניק ואף להבעיר אש. מומלץ להגיע בליווי נשק, ולא בימי שבת – יום הבילוי של תושבי הכפר הסמוך. לקראת הטיול יש לעדכן את מוקד בנימין - 02-9974106.

ביום שישי 19 ביוני 2015 טיילו במעיין שני חברים תושבי לוד. בצאתם מהמעיין ירה מחבל על השניים ברכבם. בפיגוע נהרג דני גונן ז"ל.

בהלוויתו של דני הבטיח שר החקלאות אורי אריאל להנציח את זכרו במקום בו נרצח: "דני הי"ד גילם בדמותו את אהבתו לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. המעיין בו בילה דני ערב השבת לא יקרא עוד עין בובין אלא עין דני. אני מתחייב לפתחו לאתר שיהיה מהמתויירים בישראל."

איך מגיעים לעין בובין- עין דני?

מצומת שילת בכביש 443 פונים צפון מזרחה לכביש 446, כיוון מודיעין עילית וחשמונאים. אחרי 4.5 ק"מ, עוברים מחסום וממשיכים עוד 3 ק"מ לצומת ניל"י. פונים ימינה לכביש 463 וממשיכים כ7 ק"מ עד לצומת הדואר. כאן פונים חצי פנייה שמאלה (ולא פנייה חדה לכיוון הכפר דיר עמאר), למעשה המשך הכביש הראשי, לכיוון דולב. אחרי פחות מק"מ מגיעים למזלג, בוחרים בימני (לדולב וטלמון).

נוסעים כ2 ק"מ עד מזלג נוסף ובוחרים בפיצול השמאלי. כעבור 200 מ' פונים ימינה לכביש הגישה לדולב, עלייה מפותלת כ1.3 עד לפנייה ימינה לדרך עפר, המסתיימת אחרי 100 מ' לצד מבנה בטון. כאן חונים וממשיכים ברגל.

ברגל: מהחנייה יורדים דרומה בשביל אדמה בוואדי המקביל ליישוב. אחרי עיקול ימינה רואים גדר משמאל. פונים שמאלה וממשיכים לאורכה, 30 מ' עד לפרצה בגדר. עוברים בה (ימינה) ויורדים בשביל הצר כ5 דק' עד לערוץ הנחל. כאן פונים שמאלה (דרום-מזרח). עולים בשביל צר וברור לאורך הערוץ, שאחרי 5 דק' עובר לגדת הנחל הימנית. ממשיכים עוד 10 דק' בין עצי הזית ורואים טרסות חקלאיות. מכאן השביל יורד חזרה לערוץ ומוביל לעין מג'ור שמשמאל לנחל. ממשיכים כ3 דק' עד לחיבור עם שביל רחב יותר בו פונים ימינה. חוצים את ערוץ הנחל ועולים בעלייה תלולה כ10 דק' עד צומת בה פונים שמאלה לדרך עפר המתאימה לרכב שטח. בוסתנים ועצים שניתן לראות משמאל מציינים את מקום הבריכה, שבגדה השמאלית של הנחל. בדרך לעין בובין מסתתרות בריכות קטנות נוספות. השביל חוצה את ערוץ הנחל ומוביל למעיין. בג'יפ: במקום לפנות לכביש הגישה לדולב בוחרים בפיצול הימני של המזלג ואחרי מטרים ספורים פונים שמאלה לדרך עפר המקבילה ליישוב דולב, לאורך צלע ההר. עולים בה כ2 ק"מ עד לצומת X בה יורדים שמאלה כק"מ אחד לעבר הוואדי. בסוף הירידה חונים, ועולים שמאלה לעבר הבריכה.

עין דני - עין בובין. התמונה באדיבות מתניה יוזביץ

בד בבד בטלמון - קפה מסעדה ובית בד

בד בבד בטלמון– קפה פיצה ובית בד

עדיין אין דרוגים

בלב חורש טבעי המשקיף לנופי בראשית, על שפת המצוק ישנו מתחם תיירותי ובו בית קפה, בית בד ופיצרייה.