עינות פצאל

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ליד יישוב
פצאל
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
לא זמין

נחל פצאל זורם ממדרונות השומרון אל עבר בקעת הירדן, דרך מצוקי סלע גבוהים ונופי בראשית מרהיבים. לאורך הנחל נובעים שני מעיינות צלולים ורדודים המכונים עינות פצאל.

עינות פצאל

מי המעיינות הקרירים הם הפתעה נעימה בלב הבקעה הלוהטת. המים נקיים מאוד ומתאימים לשכשוך בכל עונות השנה. בריכות השכשוך שיוצרים המעיינות במורד הנחל נמשכות לאורך כ30 מ' ורוחבן כשני מטרים. המים מגיעים עד גובה הברכיים. הבריכה מוקפת סבך פטל וסביב עצי שיזף נותני צל. על גדת הנחל רחבת עפר נוחה.

פצאל -  היה אחיו של הורדוס ומושל ירושלים ובקעת הירדן באימפריה הרומית. הורדוס, גדול האדריכלים בתולדות ארץ ישראל, בנה על שמו של אחיו את העיר פצאליס. אמת מים בנויה ומתוחכמת הובילה את מימי המעיינות אל העיר, כשבנקודה מסוימת לאורכה נמצאת טחנת מים עתיקה שהשתמשה גם היא במי הנחל. כיום ניתן לראות בשמורת פצאל העוטפת את הנחל משני עבריו, את שרידיה של טחנת הקמח וגם את אמת המים ומערכות השקיה קדומות מסועפות.

ערוץ הנחל עשיר בצמחיית נאות מדבר, ובמדרונות סביבו צמחיית סלעים מדברית.

איך מגיעים לעיינות פצאל?

בצומת פצאל שעל כביש 90 פונים מערבה לכביש 505, כיוון מושב פצאל. חולפים על פני הפנייה למושב וממשיכים כחצי ק"מ עד לפנייה שמאלה לשביל מסומן כחול, בהתאם לשילוט "עיינות פצאל".

מתקדמים כק"מ אחד עד לפיצול, בו פונים שמאלה לדרך משובשת בת כמעט 3 ק"מ החוצה את ערוץ נחל פצאל מספר פעמים. חונים בקצה השביל ליד מתקן "מקורות". משמאל לחנייה יוצא שביל עפר המוביל לעץ שיזף גדול במרחק 100 מ'. אחרי העץ מגיעים לזרימת הנחל, וממשיכים שתי דקות נוספות עד לנקודת הנביעה והשכשוך של עינות פצאל.
התמונות באדיבות אתי טבת

עינות פצאל
עינות פצאל בבקעת הירדן
עינות פצאל
עינות פצאל
דרוגים ומקומות קרובים
נופש בקידה צימרים וסדנאת זכוכית בשומרון
0
עדיין אין דרוגים

נופש בקידה צימרים עשויי עץ יפהפיים ומפנקים במיוחד, חופשה מושלמת מול נוף בראשית בשומרון בהתאמה לציבור הדתי.

למידע נוסף...
צימר בקתה בכרם ביישוב אש קודש בשומרון
0
עדיין אין דרוגים

היכן שהשמיים והארץ נפגשים באין מפריע, מול השקט והנוף לא רחוק ממרכז הארץ- נמצאת יחידת האירוח האיכותית בקתה בכרם.

למידע נוסף...