עין אם הסוס בבנימין

ללא הגבלה
טלפון:
02-6568894

רכס הרי גופנה שבבנימין שופע נופי בראשית קסומים ומעיינות נובעים. הוא נמצא לא הרחק ממודיעין, ירושלים ושפלת החוף.

על צלע הר רצוף טרסות חקלאיות במורדות הרכס, בתוך הסלע נובעים מימיו הצלולים של מעיין קטן ויפה מוקף עצי זית. שמו המסתורי "עין אם הסוס" מגיע כנראה מח'רבת כפר סוס הסמוכה.

בריכת המעיין קבועה בקיר הסלע, מוקפת ברחבת סלע ומשקיפה לנוף מרהיב. לאחר הגשמים עומקה כמטר ויותר, ובסוף הקיץ היא בדרך כלל מתייבשת. בשקע רדוד בקצה המעיין ילדים יכולים לשכשך רגליים בהנאה.

מימדי הבריכה כ3X4 מטרים והמים נקיים במיוחד, ותמיד קרירים בגלל הצל שנותנים העצים מעליה וקיר הסלע.

גם סביבת הבריכה שופעת צל עצי זית. המעיין נמצא דרומית ליישוב נחליאל.

איך מגיעים לעין אם הסוס?

מצומת שילת על כביש 443 פונים לכביש 446, כיוון מודיעין עילית וחשמונאים, עוברים את צומת ניל"י, ואחרי כ5 ק"מ פונים ימינה לכביש 465 לכיוון חלמיש ועטרת. ממשיכים בכביש וחולפים על פני הפנייה לחלמיש נווה צוף. בצומת הבאה (המפנה שמאלה לעלי) ממשיכים ישר בכביש הימני, לכיוון היישוב נחליאל, טלמון ודולב. ממשיכים בכביש המתפתל עד הפנייה שמאלה ליישובים. בכניסה ליישוב לא נכנסים בשער אלא פונים ימינה (כיוון טלמון). אחרי כחצי ק"מ חונים במפרץ החניה שבשמאל הכביש. יש שילוט "מעיין נחליאל". ברגל יורדים בשביל רחב (מתאים לרכב 4X4) המוביל אל ערוץ הנחל, כ-5 דק' עד למפגש שבילים בו פונים ימינה. השביל עולה עם מדרגות הסלע והטרסות ונעשה צר. כאן חונים את רכב ה4X4. מגיעים למצוק סלע רחב – ואל המעיין.