עין ליבנה- עין אלוהים בבת עין

בת עין
דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה. בשבת אי אפשר להיכנס ברכב לישוב בת עין.
טלפון:
לא זמין

היישוב בת עין צופה ממרומי הרי גוש עציון על נוף פנורמי עוצמתי ומרהיב, מגוש דן בצפון ועד הנגב שמדרום. כאן מול מרחבי יהודה האינסופיים, נופי קדומים, גבעות ירוקות ובוסתנים, נובעים עשרות המעיינות השופעים של גוש עציון.

סביב היישוב בת עין בלבד נובעים שלושה מעיינות מטופחים וצלולים הממלאים בריכות שכשוך ושחייה מהנות ומרעננות.

עין ליבנה

בתוך אפיק נחל ליבנה האיתן, הזורם במעלה היישוב בת עין ונשפך אל שפלת יהודה, נובע המעיין עין ליבנה. המעיין מכונה גם עין אלוהים – בשל יופיו המופלא. מי המעיין ממלאים בריכת בטון מרובעת גדולה, רחבה ועמוקה. אורכה כשלושה מטרים, כמו גם רוחבה. עומק המים שניים וחצי מטרים! המים הקרירים מזמינים לקפיצת ראש וטבילה מהנה.

סביב הבריכה שולחנות וספסלי עץ ואבן, וצל רב שנותנים העצים מעל הבריכה. בסמוך בריכת שכשוך קטנטנה לילדים.

איך מגיעים לעין ליבנה?

בצומת גוש עציון שבמפגש כביש 60 וכביש 367 פונים מערבה לכביש 367. חולפים על פני היישוב אלון שבות ומגיעים לכיכר (המפנה ימינה לבית שמש, שמאלה לכפר עציון). ממשיכים ישר-שמאלה לכיוון ישוב בת עין. אחרי כק"מ אחד נכנסים בשער הישוב וממשיכים ישר 450 מ' עד לכיכר, בה פונים ימינה ואחרי 250 מ' שוב ימינה. הכביש יורד כ-300 מ' נוספים ומתפצל. בוחרים בפיצול התחתון- שמאלה, וממשיכים בעיקול החד, עד לפיצול נוסף בו חונים את הרכב. (רכב שטח יוכל להמשיך עד למעיין.) ברגל / בג'יפ: ממקום החנייה פונים שמאלה לשביל בסימון ירוק, היורד לאורך ערוץ הנחל. יורדים כק"מ ומגיעים למעיין שמשמאל לשביל. לעין ליבנה ניתן להגיע גם מהמעיין עין חובילה.

עין ליבנה בבת עין גוש עציון
דרוגים ומקומות קרובים
יחידת אירוח משפ' אנוש - בת עין

יחידת אירוח של משפ' אנוש בבת עין מתאימה מאוד למשפחות

על צלע ההר, במקום בו הזמן עומד מלכת... צימר בוטיק ספא בגוש עציון

נוף להר - צימר בבת עין
עדיין אין דרוגים

בית נופש יחיד, פשוט ומקסים מול נוף פסטורלי ועצמתי. בחצר ערסלים ובקרבת מקום שפע אטרקציות