עין מסלע – עין אבו כלאב בגוש עציון

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

הרי גוש עציון מתנשאים לגבהי 900 מ' ויותר מעל פני הים, ואדמתם סלעית. בשיפוליו הצפוניים של חבל הארץ, לא הרחק מחוות ארץ האיילים - נבנתה בריכת המעיין עין מסלע.

במורד ההר תחת עץ התאנה נובע המעיין מתוך הסלע, ומימיו זורמים וממלאים בריכה רחבה ועמוקה, צופה לנוף מרהיב. הבריכה בגודל כ5X5 מ' ועומק המים שבה כמטר עד 2 מ'. בסוף החורף המים עכורים והקרקעית בוצית. אחרי חורף גשום הבריכה מלאה כל הקיץ, אך אחרי בצורת היא עשויה להתייבש.

את שמו קיבל המעיין מגרעין השומר הצעיר- גרעין מסלע, שהקים לראשונה את קיבוץ רבדים כאן, בשנת 1947. הקיבוץ חרב בקרבות תש"ח והוקם בשנית בשפלת יהודה. המעיין מכונה גם עין אבו כלאב.

תחת עצי התאנה ספסלים ושולחנות עץ נוחים.

הרועים בסביבה משקים את הצאן במי המעיין. רצוי להגיע למעיין בקבוצה ובליווי נשק, הוא נמצא במיקום מבודד.

איך מגיעים לעין מסלע?

נוסעים לגוש עציון. מירושלים - כביש 60, ממשיכים לכיכר צומת הגוש ובה פונים לכיוון אלון שבות, כפר עציון. מצומת האלה - כביש 38, עוברים בצומת עציונה (367) עד לכיכר מרכז הגוש ופונים לכיוון כפר עציון, בת עין.

פונים לפי השילוט "חוות ארץ האיילים ועין מסלע", (מירושלים-ימינה מצומת האלה-שמאלה). מכאן הדרך למעיין ברובה משולטת.

ממשיכים לכיוון ארץ האיילים, קצת לפני החווה יש שילוט ימינה לדרך עפרה יורדת. רכב גבוה ימשיך כאן חצי ק"מ, רכב אחר יחנה כאן. בסוף חורשת האורנים מגיעים לצומת שבילים שבהמשכה שביל משובש ומתאים לג'יפ. צועדים שמאלה מהצומת בשביל המסומן שחור, 300 מ' ועוברים בשער ברזל שאחריו שילוט ימינה לירידה נוספת של 300 מ', כשבסופה הבריכה נמצאת מימין, מתחת לתאנה.