מעיין מצפה השלום - עין השלום

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

המצפה היפה, הגדול והמפורסם ביותר על הכנרת הוא ללא ספק מצפה השלום, שממוקם בדרום הגולן וממנו אפשר לראות במבט אחד את הכנרת במלואה, לאורכה ולרוחבה.

מרפסת התצפית הענקית משקיפה מצפת והגליל העליון ועד לעמק הירדן, וממול אל מצוקי ארבל, התבור וטבריה. יש כאן גם מסעדת בשרים כשרה – הבקתה, וגלריה תיירותית, אך מה שמייחד עוד יותר את המקום היפהפה הזה, הוא האפשרות לרדת למטה, ולהגיע ממש לתחתית הצוק האדיר, אל שמורת הטבע המדהימה שמתחת, שבה מסתתר גם מעיין עם מים קרירים ושקופים.

הירידה מהצוק דרמטית ותלולה, ולכן היא נעשית באמצעות מדרגות ברזל שיורדות אנכית מהמצפה עצמו ישירות לתוך העמק.

מעיין מצפה השלום

גם ילדים ותינוקות במנשא יוכלו לצאת למסלול המדהים הזה, כמובן עם השגחה צמודה. ההגעה למעיין די קצרה ואורכת לא יותר מרבע שעה, אבל חשוב להיזהר מהקוצים של הסברסים הרבים שמקשטים את הדרך, ושיחי הפטל. דפדפו בתמונות ותוכלו לקבל רמז על הנופים המדהימים שיש כאן.

המסלול

מסוף גרם המדרגות האחרון ממשיכים עוד כמה צעדים עד שמגיעים לפיצול – בו שביל שחוצה אותנו עם סימון למסלולים מימין ומשמאל. אנו נמשיך דווקא ישר בשביל שהוא מעט יותר משובש ומסולע, עד לסלע גדול עם סימון שבילים כחול-לבן.

המעיין מסתתר בתוך הסבך ונמצא מימין לשביל. רק הצמחייה העבה וקול המים הזורמים יגלו לכם שצריך להיכנס לתוך מנהרת צמחים קצרצרה שמובילה למעיין.

המעיין

מעיין מצפה לשלום הוא מעיין נקי להפליא. הגענו בחודש אוקטובר אחרי החגים, והמים צלולים ושקופים כאילו לא חיכו כמעט שנה לגשם.

המעיין בנוי בתוך בריכת אבן גדולה עשויה בזלת, עם שפה גבוהה שניתן לטפס עליה בזהירות וללכת עליה. מתוך הבריכה זורם נחל דק שמתאים לילדים, עומק הבריכה כרגע כמטר. המים קרים מאוד ויש מעט דגים.

הבריכה כולה מוקפת בצמחיה גבוהה וצפופה, עד שאפילו די קשה לצלם אותה בשלמותה. בכל זאת הכנרת מציצה בין הקנים. מקום יפהפה! אנא אספו אחריכם את הזבל.

כשיוצאים בחזרה למסלול אפשר ללכת בשביל החוצה, שהוא מסלול מעגלי יפה העובר בבוסתני פרי שניטעו בתחילת המאה -20. הנוף מדהים בכל האזור, מומלץ לחכות לשקיעה שצובעת את הכנרת בגוונים של אדום.

חוזרים חזרה למצפה דרך המדרגות. אפשר ללחוץ על המסבירן שמתאר את הנוף באנגלית או בעברית.

איך מגיעים למצפה השלום שבכפר חרוב?

מצומת צמח נוסעים  לגולן, בעלייה מתונה דרך צומת כורסי או עליה מהירה ותלולה מחמת גדר.

מכורסי: ק"מ וחצי אחרי צמח פונים שמאלה לכיוון עין גב וקצרין, וממשיכים עד צומת כורסי בה פונים ימינה ועולים לרמת הגולן דרך בני יהודה וממשיכים לצומת פיק. כאן פונים ימינה וממשיכים עד שעוברים את קיבוץ כפר חרוב, 200 מטר אחרי הקיבוץ יש פנייה ימינה למצפה השלום. (תראו מגדל מים ישן).

מחמת גדר: מצמח ממשיכים ישר בכביש 98 כ-8 ק"מ, עד לצומת הממשיכה לחמת גדר.פונים שמאלה-למעלה, ועולים בדרך המפותלת (עדיין בכביש 98) עד לרמת הגולן השטוחה. כ-2 ק"מ אחרי קיבוץ מבוא חמה, פונים שמאלה למצפה השלום.