עיינות בוקר

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (2 דרוגים)
כתובת: 
יער הקדושים
יער הקדושים
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

עינות בוקר הוא ככל הנראה אחד מהמעיינות הפחות מתויירים באזור ירושלים. ברוכים הבאים למעיין טבעי עם בריכת איגום בנויה על צלע ההר באיזור יער הקדושים. למעיין נביעה טבעית וחזקה יחסית לאורך כל ימות השנה.הנביעה זורמת לבריכת איגום מבוטנת בנויה בעומק מטר ושטחה כ3-4 מטרים רבועים.

המים נקיים יחסית ובעקבות ירוקת המצפה את דפנות הבריכה הם מקבלים מראה ירוק, אך אל חשש הם טריים ומרעננים כראוי למי מעיינות באזור ירושלים. בקרקעית המעיין עלולים לעיתים להיות מעט משקעים בוציים ההופכים את המים למעט עכורים לאחר רחצה של אנשים רבים. המעיין מוקף באיזורי ישיבה, צלקות מדורה ונדנדת ישיבה, לצידו תאנה המצילה עליו ועל הספסלים באיזור. המעיין ממוקם על צלע ההר, שביל הליכה רגלי לא מסומן מוביל אליו וההליכה משופעת ומאתגרת מעט אך אורכת כמספר דקות בלבד ושכרה בצידה, בגלל הנגישות הלא גבוהה סביר למדי שתפגשו שם אוכלוסיות מעניינות יותר אם בכלל.

הוראות הגעה:

שמים בוויז "חניון הקדושים", מחנים בחניון וממשיכים בהליכה על שביל ג'יפים עד להתחלת הירידה, יורדים בזהירות בשביל לא מסומן. אפשרות נוספת היא להמשיך עם הרכב על שביל העפר (אפשרי גם ברכב פרטי) ולהחנות על שולי השביל בסמוך לירידה, לרדת מספר דקות אל המעיין.

שימו לב, אין במקום פחי אשפה ויש לקחת את כל הפסולת שלכם איתכם, המקום ספג פגיעה קלה בשרפה הגדולה של שנת 2000, אולם מעבר לנוף מפוחם מעט וחשוף יותר, המקום עדיין נעים מאד לשהיה, אך הגפן הגדולה שהייתה שם נשרפה עד היסוד. יופי של מקום, לרוב לא עמוס בכלל.

עינות בוקר
עינות בוקר
עינות בוקר לאחר השרפה

דרוגי-גולשים

התמונה של imoreno

5
יופי של מעיין, הרבה מים באיכות טובה ולרוב לא עמוסבשל ריחוקו היחסי מהשביל. מומלץ
התמונה של יונתן מורנו

5
מעיין קטן וקסום באמצע היער. מומלץ להגיע באמצע השבוע בשעות הבוקר, נביעה טבעית, ספסל בודד, ונוף משגע.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
ירוק בהר שורש
0
עדיין אין דרוגים

בתים צמודי קרקע באיזור הרי ירושלים.

למידע נוסף...
בית הארחה רמות שפירא
0
עדיין אין דרוגים

אירוח משפחות וקבוצות ברמות שפירא בהרי ירושלים

למידע נוסף...
צימר נוף הרים
0
עדיין אין דרוגים

צימרים לאירוח כפרי במושב שואבה

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

חניון לילה מפגש כסלון כרמילה ביער הקדושים הינו חניון חדש יחסית הממוקם על שביל חוצה ישראל אשר מהווה תחליף לחניון לילה כרמילה שנסגר לא מכבר

למידע נוסף...