חוות כרמי עבדת מדרשת בן גוריון

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
מדרשת בן גוריון
מדרשת בן גוריון
טלפון: 
08-6535177
סוג מקום הלינה:
שעות: 
ללא הגבלה
אומדן מחיר ללילה:

חוות כרמי עבדת הוקמה בשנת 1998 על ידנו חנה ואיל יזרעאל והיא מהחוות הראשונות של דרך היין בנגב.
כחלק מתפיסת הפרויקט המשולב של חקלאות ותיירות נשתל במקום כרם ליין, הוקמו הצימרים ונבנה יקב הבוטיק.
הצימרים בכרמי עבדת הם חלוצי הצימרים בחוות בנגב, הבחירה לבנות צימרים לוותה בהתלבטויות רבות כיצד לעשות זאת ואיזו חווית אירוח להעניק לאורחים.
לבעלי המקום היה ברור– צימרים בדרום למשפחות צריכים לתת חוויה שונה אחרת ומקורית.
במקום טלוויזיה ו-DVD נבנו חלונות גדולים אל הנוף, מרפסות מרווחות עם פינות ישיבה וערסלים כך שאת מרבית הזמן מבלים האורחים בחוץ מול עוצמתו ויופיו של המדבר.
ריצוף הצימרים נבחר גם הוא בקפידה רבה – לא, לא מתוך קטלוג קרמיקה יוקרתי אלא מערוץ נחל ניצנה משם הובאו חלוקי הנחל המשמשים לריצוף, דבר המוסיף מאוד להנאה בצימרים.
בשטח החווה נשתלו עצי פרי רבים המושקים ממי הבריכות ואורחי החווה מוזמנים ליהנות משפע הפירות על העצים.

ליד כל הצימרים נבנו בריכות טבילה – גבי מים מדבריים, המשתלבים היטב בנוף בהם ניתן לטבול עם כוס יין או ספר טוב. בריכות הטבילה נבנו בהשראתן של בריכות הבוסתנים בהר הגבוה בסיני שם משמשים המים לרחצה ולהשקיית הבוסתנים.
חווית צימרים בדרום מועצמת מאוד בלילות זרועי הכוכבים - השמים החשוכים בנגב מאפשרים ליהנות משפע כוכבים כמוהו לא ניתן לראות בשום מקום אחר בארץ ובלילות "מטר המטאורים" מבלים אורחי החווה בחיפוש אחר אלפי הכוכבים הנופלים.
כחלק מחווית בידודם של הצימרים, נבנו הצימרים בריחוק אחד מהשני כך שלכל אורח יש שפע של פרטיות. אל הצימרים מוביל שביל מדברי צר ולא - אין כניסה לכלי רכב, את הציוד אנו מעבירים בטרקטורון קטן.
חווית צימרים בדרום מתאפשרת גם בצימרים בבוסתן. הגישה אליהם נוחה יותר והם מוקפים בעצי הבוסתן ונותנים חוויה שונה בנופיו החשופים של המדבר.
שמירה על הטבע מחזור ואקולוגיה הם חלק בלתי נפרד מחיינו. בחווה מתקן טיהור למים אפורים, אנו מנצלים את מי השיטפונות להשקיית הכרם והבוסתנים, מייצרים חשמל מאנרגיית השמש במתקן סולארי לייצור חשמל, בונים בשיטות המותאמות למדבר וממחזרים כמעט הכול – חווית צימרים בדרום לא תהייה שלמה ללא אלו.
פינוק גם הוא חלק מחווית צימרים בדרום - בצימרים מערכת מוסיקה איכותית, מכונת אספרסו לקפה משובח, וניתן להזמין ארוחה מפנקת או טיפול ישירות אל הצימר.
כהשלמה לחווית צימרים בדרום מומלצת מאוד הליכה קצרה אל ציורי הסלע העתיקים, חלקם בני 4000 שנה. הנוף הנשקף משם מרהיב והשקיעות הן מהיפות בנגב.

חוות כרמי עבדת מדרשת בן גוריון
דרוגים ומקומות קרובים