גלריה על הצוק ,נתניה .

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
המעפילים 19
נתניה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
09-8335423

נתבקשתי ללוות את הכיתה של בני לסיור תרבות קצר בגלריה על הצוק הנמצאת בנתניה, גלריה בנתניה חייכתי לעצמי, אין יותר אנטי תזה מזה לסטריאוטיפ שדבק בעיר הזאת.

אף על פי שלא הכרתי את היעד, הסתקרנתי מאוד וכמובן שהסכמתי לשמש כהורה מלווה בסיור. קצת רקע על המקום. גלריה על הצוק הינה הגלריה העירונית של עיריית נתניה ומוגדרת כמרכז לאומנות פלסטית. ככזאת היא נתמכת הן על ידי מחלקת התרבות של העירייה והן על ידי המחלקה לאמנות פלסטית במשרד המדע התרבות והספורט. כמו כן חברה הגלריה בעמותה של מוזיאונים בינוניים הכוללת בין השאר את המשכן לאמנות בעין חרוד, מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד ואחרים.

הגלריה שוכנת במבנה מרהיב ומיוחד ובו שני חללים גדולים ומעניינים בפני עצמם ושוכנת במרכז הטיילת החדשה של העיר בסמוך למרכז התיירותי של העיר ומשקיפה לנוף מרהיב של ים כחול והרבה ירוק מסביב. הגלריה, מארחת אמנים רבים צעירים וותיקים כאחד ומציגה את מיטב התערוכות העכשוויות שלהם. בעת ביקורנו, הוצגה בגלרי התערוכה טרקלין של האמנית הצעירה, דגנית בן סימון.

התערוכה הייתה מגוונת ומעניינת וכללה, פסלים, מיצגים וציורים בטכניקות שונות. אבל מכיוון שהתערוכות במקום מתחלפות לא הייתי רוצה להרחיב את המילים על התערוכה הספציפית הזאת, אלא יותר על הקונספט ואופייה של הגלריה. כמוסד שנתמך על ידי עיריית נתניה ומשרד התרבות, מקפידה הגלריה לארח תלמידים מבתי הספר בעיר ומהאזור. כל תערוכה מלווה במחקר מעמיק, פעילויות ושיחות לגילאים השונים של תלמידי בתי הספר השונים.

מרתק היה לראות את השפעת היצירות על התלמידים הצעירים ואת יכולתם להבין את המוטיבים ואת הרעיונות מאחוריהן כשהם מקבלים את ההכוונה הנכונה וחופש מחשבתי מלא כדי להביע את דעותיהם ופרשנות על היצירות ומה לדעתם הכוח המניע את האמנית. להפתעתי ולשמחתי הפעילויות בגלריה והכניסה אליה חינם בד"כ, מה שמאפשר להרבה אנשים להיחשף לאמנות פחות שגרתית ויחד עם מיקומה המרכזי, מושכת אליה הגלריה מבקרים רבים ביניהם תושבי העיר, תיירים וחובבי אמנות מכל רחבי הארץ שנחשפים דרכה לחוויה תרבותית מקומית ואיכותית. גלריה על הצוק המעפילים 19, נתניה שעות פתיחה א'- סגור ב',ה',ו'- 10:00-13:00 ב', ג', ד', ה'- 17:00-20:00 ש'- 10:00-14:00

החלל הפנימי בגלריה על הצוק נתניה

דרוגי-גולשים

5
חוויה תרבותית מפתיעה ויוצאת דופן במקום מקסים ומיוחד. מתאים לכל אחד ובכל גיל. מומלץ בחום
דרוגים ומקומות קרובים

5
חוויה תרבותית מפתיעה ויוצאת דופן במקום מקסים ומיוחד. מתאים לכל אחד ובכל גיל. מומלץ בחום