גטאס חמאם טורקי בעכו העתיקה

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ההגנה, העיר העתיקה
עכו
אזור בארץ:
סוג הפעילות:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
כל השבוע 10:30 עד 23:30 ובתיאום מראש בלבד
טלפון: 
04-6897462

גטאס אמיל נולד בשנת 1956 וגדל בעיר העתיקה בעכו ובילדותו הספיק לחוות את האווירה המיוחדת של חמאם "אל באשא" לפני שנסגר והפך למוזיאון בשלב מאוחר יותר.

כיליד העיר, מר גטאס מודע מאוד לאופייה התרבותי והתיירותי של העיר העתיקה ותמיד חלם לפתוח בעצמו חמאם טורקי בעיר. בסוף שנת 2009 זיהה מר גטאס הזדמנות עסקית לבניית חמאם טורקי בעכו.

הוא איתר בית ישן למכירה באזור המגדלור, בצמוד למנהרת הטמפלרים ולמסעדת אורי בורי בעיר העתיקה. הוא החליט לקנות את הבית לאחר שבחן אופציה אפשרית להפיכתו לחמאם אותנתי. תהליך הבניה נמשך כשלוש שנים, כאשר הפיילוט הראשון להפעלת החמאם בוצע באוגוסט 2012. החמאם הוא כולל שני מפלסים. המפלס העליון מחולק לשני חלקים. החלק הראשון מהווה את אזור הכניסה למקום, לובי, מטבחון, שירותים ואזור המתנה הכולל כיסאות ושולחנות לרווחת הממתינים. בלובי יוצעו גם משקאות קלים, משקאות חמים, מאפים, סלטים וארוחות קלות.

החלק השני נמצא בתוך שטח הרחצה עצמו (שטח החמאם) ומהווה את הקומה העליונה הכוללת סאונה יבשה, חדר מסאז', אזור ישיבה מחומם, שתי מיטות מחוממות למסאז' ורחצה, רצפה מחוממת וגם את דלת יציאת החרום. המפלס התחתון מהווה את בסיס החמאם וכולל אזורי ישיבה מחוממים, 3 תאי ישיבה נוספים - מחומים ופרטיים, סאונה רטובה, מיטת מסאז' ורחצה עיקרית-מחוממת (נקראת גם "בית האש"), מלתחות נפרדות לגברים ונשים הכוללים לוקרים, שירותים ומקלחות. עלות הטיפול כ 200 שקלים, יופי של אטרקציה תיירותית מפנקת בלב ליבה של עכו העתיקה והמתחדשת, יש מקום לכולם.

גטאס חמאם טורקי בעכו העתיקה
דרוגים ומקומות קרובים