עין חרדלית בנחל כזיב

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

האזור היפהפה של נחל כזיב מתאפיין בנוף עוצר נשימה של מבצר המונפורט המוקף ירוק, ומים זורמים כל השנה.

במורד הנחל נובעים לפחות חמישה מעיינות איתנים שמימיהם הצלולים מזינים את הנחל בכל עונות השנה ואף נשאבים על ידי מקורות.

עין זיו, עין טמיר, ועוד.

אחד מהמעיינות, והמערבי שבהם, הוא עין חרדלית, גן עדן קסום למשפחות עם קטנטנים: חנייה נוחה כ-100 מ' מהמעיין, הליכה במים רדודים וצל, ובריכת שכשוך נעימה.

עין חרדלית

בחורף המעיין סוער ומלא, ולקראת הקיץ, מזג האוויר יחד עם שאיבת המים הופכים אותו לבריכה רדודה עם זרימה רגועה, שמתאימה לשכשוך ילדים בכל גיל. המים שקופים וקרירים גם בשיא החום, והבריכה מוקפת עצי פרי וצמחייה שמעניקים לה צל רב.

בנוסף לבריכה הרדודה והגדולה, ממשיכים עם הנחל ואפשר להגיע לבריכה נוספת, עמוקה יותר. הצל ילווה אתכם לאורך כל הדרך.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה במים

שתייה

מצופים לילדים שלא יודעים לשחות (גובה המים ברוב האזורים עד הברכיים)

איך מגיעים לעין חרדלית?

נוסעים צפונה, לגליל המערבי, כיוון כללי נהריה. בכביש 70 עוברים את צומת כברי וממשיכים צפונה מעט, כ-3 ק"מ. פונים ימינה לכביש 8911, לכיוון מושב עבדון ומנות. חולפים על פני הפנייה למנות וממשיכים לכיוון עבדון, עוד כ-2 ק"מ. מגיעים לפנייה ימינה לכביש בסימון שבילים ירוק. הדרך מעט משובשת אך מתאימה לכל רכב פרטי.  נוסעים בה כק"מ וחצי עד למתקן שאיבה של מקורות ושער הכניסה לשמורת נחל כזיב. כאן חונים ברחבת העפר.

או פשוט לחצו על כפתור נווט וה-WAZE ייקח אתכם.

ברגל, עוברים את השער ונכנסים לשמורה, וצועדים כ-100 מ' עד לשביל המים של עין חרדלית.