עין געתון

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
חורבת
געתון
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

עין געתון וחורבת געתון בגליל המערבי הם דוגמא מצויינת לטבע פראי שאם רק נדע לשמור עליו יחזיר לנו אהבה כפליים. עין געתון משמש כאחד ממקורות המים של נחל געתון הזורם לכיוון מערב ונשפך לים דרך העיר נהריה. עין געתון נמצא בסמוך לעיר מעלות, וניתן לנווט למקום באמצעות וייז.

עין גתעון היא נביעה הפורצת מבטן האדמה, ונשפכת בערוץ המדמה נחל ועשוי מבטון, עד לבריכת איגום מקסימה עם מים רדודים. ליד חניית עין געתון (שבערבית נקרא עין מג'נונה) - חורשת אקליפטוסים ובה גשר עץ, אשר עובר מעל ערוץ נחל געתון. החורשה מאוד מתאימה לפיקניקים, ויש גם ברז מים זורמים.

בגלל הסמיכות למרחב העירוני ומסיבות אחרות, גולשים בקבוצת "מעיינות בארץ" מציינים כי המקום מאוד מלוכלך. אז.. אם אתם מבקרים בעין געתון קחו אתכם עוד שקית זבל שתוציאו בנוסף לאשפה שלכם.

מעל המעיין ניצבת חירבת געתון - אשר בעבר הייתה אחוזה מרשימה השייכת למשפחת סורסוק, משפחה לבנונית שבבעלותה היו אדמות ברחבי הארץ שנרכשו לפני הקמת המדינה. המעיין השופע מים לרוב במיוחד בימי החורף אבל לעיתים גם בחודשי הקיץ החמים לאחר שנת גשמים בריכה הוא למעשה כל מה שאפשר לבקש מעצירה קלה בחיק הטבע.

מתאים מאד לעצירה משפחתית ולשכשוך קליל עם הזאטוטים. בקרבת המקום גם שולחנות פיקניק וצל לא רע בכלל. המים לא עמוקים והגישה למקום מתאימה לכל סוגי כלי הרכב. בסמוך, בצד השני של הגדה נמצאים שרידי חורבת געתון, חווה חקלאית. אל תשכחו לאסוף ולנקות אחריכם ולהשאיר את המקום אף נקי יותר מכפי שמצאתם אותו.

התמונות באדיבות אבישג קורן

עין געתון
עין געתון
עין געתון
דרוגים ומקומות קרובים