המצפור הפנורמי ביער אשתאול

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
יער
אשתאול
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

המצפה הפנורמי ביער אשתאול הוא אחד מחניוני הדגל של קק"ל ביער אשתאול והוא ללא ספק מהמוצלחים שבהם עם מתקני שעשועים ושולחנות קק"ל לרוב. פעם גם הייתה בו גם תצפית יפה.

המצפור שהוא הלחמה של המילים מצפה וציפור אמור לבטא את התחושה של תצפית ממעוף הציפור. אנחנו מקווים שהציפורים רואות נופים טוב יותר מאשר המצפור הפנורמי של יער אשתאול שכבר לא צופה לשום מקום בשל העצים שמסתירים את הנוף שאינו מוסדר על ידי הקק"ל משום מה ויש לציין שזו תופעה רווחת ברבים מהמצפורים. הנוף פשוט נעלם על ידי עצים רבי קומה. נראה כאילו גיזום לא מבוצע או לא מתכוון להתבצע. לאלוהי קק"ל הפתרונים.

בכל מקרה למרות חוסר התצפית שבעבר השקיפה לבקעת שורק, הר כרמילה, בית שמש, יער הקדושים, יער הנשיא והמושבים שבסביבה - זהו עדיין חניון מוצלח מאד לבלות בו את היום או הלילה.

במקום מתקני ילדים במצב מצויין, מספר רב של שולחנות קק"ל ארוכים המסודרים בצורה נוחה למספר רב של משתתפים, ודק (תצפית?) חדש עם ספסלי ישיבה הפונים לנוף. החניון נגיש בצורה טובה מאד לכסאות גלגלים ובכלל, יש בו חניה קרובה ונוחה עם אספלט לרכבים פרטיים ואף לאוטובוסים.

החניון צמוד למרכז ההוקרה אשתאול עליון של הקק"ל ובו שלטים של תורמים רבים ונדיבים לאורך השנים לקק"ל, מרכז זה אף הוא שופץ לאחרונה ולמי שעדיין לא מבין או לא ראה מרכז הוקרה מומלץ מאד לצפות בסרט "סלאח שבתי" המדגים היטב את מהותם של של מרכזי ההוקרה השונים.

חניון זה הוקם ספציפית בכספי תרומתם של אלן וסנדרה פוסלנס תושבי טורנטו שבקנדה, והפך מקרחת יער חביבה עם מספר אורנים מצלים לחניון מוצלח למדי. במקום יש גם פח זבל גדול המרוקן באופן תדיר על ידי הקק"ל אבל עדיין עדיף להפגין אחריות אישית ולקחת את הזבל שלכם איתכם. תשתדלו להשאיר את המקום נקי אף יותר מכפי שמצאתם אותו.

בשל סמיכותו של החניון לדרך הראשית ביער חניון זה הוא עמוס לעיתים ולרוב מארח אירועים שונים, ימי הולדת וכדומה ולעיתים יש הרבה זבל שמשאירים המבקרים במקום וחבל. עם זאת, רבים מהלנים ביער עושים זאת בחניון זה שמהווה נקודת עצירה נוחה מאד ביער אשתאול המקסים.

בעונת החורף חניון זה מהווה בסיס יציאה מושלם לטיולי ליקוט ופריחה בשל שפע הרקפות הנרקיסים והאורניות שבסביבתו הקרובה.

דק העץ בחניון אשתאול
מתקני שעשועים ושולחנות קק"ל במצפור הפנורמי ביער אשתאול
מרכז ההוקרה במצפור הפנורמי ביער אשתאול
המצפור הפנורמי ביער אשתאול
שלט ההוקרה במצפור הפנורמי ביער אשתאול

דרוגי-גולשים

התמונה של imoreno

4
החניון גדול מאד. הרבה רקפות מסביב בעונה. מתאים לאירועים. תצפית לא משהו.
דרוגים ומקומות קרובים
התמונה של imoreno

4
החניון גדול מאד. הרבה רקפות מסביב בעונה. מתאים לאירועים. תצפית לא משהו.