בריכת ימק"א בכנרת

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ימק"א
טבריה
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

בריכת ימק"א בעינות רקת הינה חלק ממכלול בריכות איגום מרהיבות ביופיין הלוכדות את מי עינות רקת שלחופי הכנרת.

הבריכה ממוקמת בשטח פרטי של הכנסיה הרוסית בישראל בסמוך לשוליים הדרומיים של חוף אכסניית ימק"א הנטושה, אך לאחרונה בשל עליית מפלס מי הכנרת של השנים האחרונות לגובהם המירבי ובעקבות מאבקם של פעילי סביבה טובים ועקשים הוסרו הגדרות המקיפות אותה הפונות לחופי הכנרת וכך הפכה הבריכה לנגישה מחופי הכנרת על פי חוק.

יש לנו הרבה מה להגיד על המאבקים הללו בין גופי שימור הטבע, האזרח הפשוט, ובעלי הקרקע - אבל אין לנו פתרון. לא להררי הזבל שמשאירים המבקרים בכל מקום לא מוסדר שיש אליו גישה, לא לפיתוח המואץ וגביית תשלום בעבור גישה למשאבי הטבע ששייכים לכולנו על ידי הרט"ג , לא לחופים טבעיים שהפכו לסגורים על ידי בעלי הון וזרוע שונים, ובכלל איך שלא מסתכלים על זה הטבע ובני האדם בכל מקרה רק מפסידים וחבל על כך, אבל ככה הדברים עובדים בישראל, זה מה יש.

הבריכה עצמה מדהימה ומהווה בעצם בריכת אינפיניטי טבעית לחופי הכנרת, המים בה קרירים מעט לעומת מי הכנרת, ויש אפילו לא מעט דגים בבריכה השוחים בה בנחת לצד בני האדם. למעשה קל מאד לעבור בין הבריכה למימי הכנרת שנכון לכתיבת שורות אלו מגיעים עד לשפת הבריכה עצמה ולעיתים אף מכסים אותה.

יופי של מקום, שפע של צל ונוף, אין פחי זבל ועמוס מאד מאד בשבתות ובחגים בשלל כלי שיט וציפה מכיוון הכנרת. אנחנו מקווים ומאחלים סוף טוב לסיפור הזה ולכל המבקרים במקום, אבל גם קצת פסימיים.

הרחצה בבריכה אסורה ואין השגחה של גוף כלשהוא, אין במקום איסוף זבל, ויש להיזהר מאד משאריות הגדר וחפצים חדים באזור הבריכה.

תודה לגליה יקים הרוש על התמונות ועל פעילותה לשחרור הבריכה, הנגשתה, והדאגה לנקיונה. לא ברור מאליו וטוב שיש עוד אנשים כמותה.

בריכת ימקא בעינות רקת
בריכת ימקא בכנרת
דרוגים ומקומות קרובים