עין עוג'ה והמגלשה בבקעת הירדן

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

בקעת הירדן. ארץ השמש הנצחית, עצי התמרים ומרחבי המדבר.

במעמקי הבקעה זורם נחל ייט"ב, המוכר גם בשם ואדי אל עוג'א. בשמורת הטבע של הנחל השופעת מערות, מצוקים ושרידים מימי הורדוס נובע מעיין גדול -עין עוג'ה.

קצת היסטוריה...

אדריכלי המלך הורדוס בנו אמת מים מפוארת שיצאה מהמעיין וגלשה במורד הגבעות אל יישובי בקעת הירדן, ואל ערוץ נחל ייט"ב. כבר בתקופה קדומה זו התקיימו יושבי חבל הארץ היפהפה אך הצחיח, בזכות ניתוב המים מנווה המדבר.

כיום קיימים בשמורה חלקים מאמת המים - ובהם המעיין, ומגלשת העוג'ה הבנויה בטון, רחבה וארוכה, ובסופה בריכה.

עין עוג'ה נובע למרגלותיהן של גבעות מסולעות צוקים, נווה מדבר מופלא שמימיו קרירים ונקיים.

המגלשה

מגלשת העוג'ה, מגלשת המים הארוכה והגבוהה בישראל - תלולה ואתגרית, אורכה מעל ל- 100 מ' ורוחבה כחצי מטר. היא מסתיימת בבריכה מלבנית אותה היא ממלאת במי המעיין. אורך הבריכה כעשרה מ' ורוחבה כ-4 מ'.עומקה כמעט שני מטרים. ניתן לגלוש במורד האמה, אבל צריך לשמור על כמה כללי זהירות: נעליים סגורות – בגלל האבנים שבקרקעית, וכן הגלישה צריכה להיות מגובה סביר ומגובה 15 מ' לכל היותר. כדאי לגלוש על גבי שקית או בד כלשהו.

חשוב ביותר גם להגיע בליווי נשק – העוג'ה סמוכה לעיר יריחו.

בסביבה עצים בודדים נותנים צל. חשוב להצטייד בהמון מים ובכובע.

איך מגיעים לעין עוג'ה ולמגלשת העוג'ה?

בצומת בית הערבה פונים צפונה מכביש מס' 1 לכביש 90. ממשיכים בכביש עוקף יריחו כ-20 ק"מ עד צומת ייט"ב בה פונים שמאלה למושב ייט"ב. חולפים על פני הכפר עוג'א א- תחתא וממשיכים עוד כ-4 ק"מ עד לפנייה ימינה ליישוב. לא פונים, וממשיכים ישר-שמאלה עד לעיקול בכביש. עולים על דרך משובשת ונוסעים בה כחצי ק"מ עד שחוצים את אמת המים העוברת מתחת לכביש. עוד קצת ומגיעים לבריכה שבתחתית מגלשת המים. כאן חונים. החנייה צמודה לבריכה, בכדי לגלוש אליה מטפסים בגבעה במעלה אמת המים.

עין עוג'ה והמגלשה בבקעת הירדן

דרוגי-גולשים

אתם משהו מיוחד ניתן ללמוד ממכם רבות ואני מאד נהנה לקרוא את מה שאתם מעלים תודה על הכל

כיף גדול לקטנים וגם לגדולים . מאתגר ומרענן. המים קרים!!
דרוגים ומקומות קרובים

כיף גדול לקטנים וגם לגדולים . מאתגר ומרענן. המים קרים!!